Boester genereert omzet - Markten veroveren

Markten veroveren

Je eerste nieuwe klanten zijn gecontracteerd. Maar hoe zorg je nu voor groei?

Er bestaat een wezenlijk verschil in de benadering van enerzijds de ‘early adopters’ en anderzijds de massa van de markt. Het overwinnen van dit verschil bepaalt of nieuwe initiatieven ook daadwerkelijk echt gaan bijdragen aan de bedrijfsresultaten.

Boester realiseert groei, door de juiste focus en timing van marktstrategieën.

top

Van early adopters naar mainstream

Je eerste klanten aan je binden is een belangrijke stap, maar daarmee heb je de massa van de markt nog niet te pakken. Er bestaat een greoot verschil in de aanpak van het zakendoen met enerzijds ‘early adopters’ (de technologie enthousiastelingen en visionairs) en anderzijds ‘mainstream customers’ (de pragmatici). De beide klantgroepen hebben kennen hun eigen specifieke interesses. ‘Early adaptors’ worden in het bijzonder getriggerd door het product zelf terwijl de ‘mainstream customers’ meer geïnteresseerd zijn in de marktpositie die het bedrijf met haar product inneemt.

Het maken en timen van de overgang van ‘early adaptors’ naar ‘mainstream customers’ vraagt dan ook om een zeer gefocuste aanpak.

Onze aanpak is erop gericht om zo snel mogelijk in een klein specifiek segment marktleider te worden wat wij als momentum zullen gebruiken om de interesse van de massa markt te creeren.

Neem contact op

top